T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇUBUK - Çubuk Rehberlik ve Araştırma Merkezi

Haberler

Kas

Rehber öğretmenlerimize yönelik düzenlediğimiz 'Theraplay Terapi Eğitimimizi' eğitmenimiz Psikoterapist Gülşah Alcan Çapraz ile tamamladık. Bağlanma problemi yaşayan ve bu probleme eşlik eden durumlarla baş etmede kullanılan teknikleri öğrendiğimiz, oyunlarla birlikte kendi duygularımızı deneyimlediğimiz, doğum canlandırması etkinliğiyle tamamladığımız güzel bir eğitimdi. Emeği için Gülşah hocamıza ev sahiibi okulumuz olan Hayri Arslan Ortaokulunun yönetici, öğretmen, yardımcı personeline  ve katılan tüm rehber öğretmenlerimize teşekkür ederiz.

Kas

Anne Babalara e posta aracılığıyla mesaj gönderme projesi hazırlandı.

Bu kapsamda farklı konu başlıklarından 28 mesaj içeriği oluşturuldu.

Türkiye'de her okula gönderebilriz 

talep formu :

https://forms.gle/qauUEARwWtTnR9da7

Ekm

Karakter Güçleri Psikoeğitim Programı Yayınlandı

Lise öğrencilerine yönelik 6 oturumluk eğitim programı Türkiye'nin her yerinde çalışan rehber öğretmenlere gönderilecektir.

Program Yazarları:

Kadriye GÖKTAŞ    kadriyer@hotmail.com

Elvan ALAGÖZ AYGÜN   pskdanelvanalagoz@gmail.com

Safinaz YILMAZ   safinazyilmaz@gmail.com

Merve ALTIN altinmerve92@gmail.com

Esmehan GÖZÜKÜÇÜK TOK  esmagozukucuk01@gmail.com

Programı isteyen rehber öğretmenlerin aşağıdaki formu doldurmaları yeterlidir.

https://forms.gle/7LfCoLsgePo83fF2A

 

Ekm

Yerel Hedefimiz Olan:"MESLEKİ HEDEF BELİRLEME" ile ilgili tüm içerikler Ankara mem internet sitesinde yayınlandı,

İçeriklere ulaşmak için lik aşağıdadır.

https://ankara.meb.gov.tr/www/2023-2024-egitim-ogretim-yili-ankara-ili-yerel-hedef-egitim-icerikleri/icerik/2189

Ock

Tüm okul öncesi eğitim kurumlarında,

tüm ilokullarda,

ortaokullarda ve liselerde

okullarımızda çalışan yardımcı personele, kantin çalışanlarına, okul servisi görevlilerine öfke ve stres kontrolü eğitimlerini tamamladık

tüm emeği geçenlere teşşekkürler

Ara

Oyun Terapisi Eğitimimiz ...!!

Psikoterapist Elif MACİT liderliğinde, oyun terapisi eğimini gerçekleştirdik.

'Oyun Çocuğun İşidir' bu çerçevede oyndadık, öğrendik ve çocuklarımıza destek için çalıştık...

Elif Hcamıza,

Ev sahibi Aksoy Kolejinin değerleri yönetici, öğretmen ve yardımcı personeline,

Katılan Rehber Öğretmenlerimize sonsuz teşekkürler !!

 

Kas

Özel Eğitim Öğretmeni Mahir Saygı'nın sunumuyla; "BEP'in ABC'si" konulu bir sunum yaptık.

Mahir Saygı'ya katılan öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz,

 e-seminerlerimiz devam edecektir.

Ekm

Çubuk Rehberlik ve Araştırma Merkezi Logomuz Kurum HAYALİ GÜLLÜ tarafından yapılmıştır.

Ekm

İnstagram adımız: cubukram

Facebook Sayfa adı: Çubuk Rehberlik Araştırma Merkezi

Ekm

Kitap: Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitime Giriş "2011"

Yazar: Prof.Dr. Ayşegül Ataman

Özel eğitimle yeni tanışan, alana ilgi duyan herkesin mutlaka okuması gereken bu kitapta, Özel Gereksinimli Çocuklar Ve Özel Eğitim, Özel Eğitime Muhtaç Olmanın Nedenleri, Özel Eğitimin Tarihçesi, Kaynaştırma Ortamlarında Öğretimsel Düzenlemeler, Etkili Öğretim, Farklı Özelliğe Sahip Çocuk Aileleri Ve Ailelerle Yapılan Çalışmalar, Özel Eğitimde Kullanılan Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Zeka Geriliği Olan Çocuklar, Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Çocuklar, Gelişimi Tehlike Altında Olan Çocuklar, Öğrenme Güçlüğü Gösteren Çocuklar, Duygusal Ve Davranış Bozuklukları Olan Çocuklar, İletişim Yetersizliği Olan Çocuklar, Görme Yetersizliği Olan Çocuklar, İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar, Ortopedik Yetersizlikten Etkilenmiş Olan Ve Sağlık Yetersizliği Olan Çocuklar, Otizm Ve Otistik Bozukluğu Olan Çocuklar, Ağır Ve Çok Engelli Öğrencilerin Kaynaştırılması İçin Stratejiler ele alınıyor.

Kitap: Eğitim psikolojisi "2017"

 

Yazar: Prof. Dr. Ramazan Arı

 

Bu kitabın hedef kitlesi öncelikle öğretmen adayları, öğretmenler ve eğitim psikolojisine ilgi duyan kişilerdir. Kitap hazırlanırken "eğitim işinin, bilimsel bilgiye dayalı profesyonelce yapılması gereken bir meslek olduğu" prensibiyle hareket edilmiştir. Bu nedenle kitap, "gelişim" ve "öğrenme" olmak üzere iki bölüm olarak tasarlanmıştır. Kitabın gelişimle ilgili bölümü hazırlanırken, kuram temelli anlayış yerine çocuk ve ergenin gelişim dönemlerini temel alan bir yaklaşım benimsenmiştir. Güdülenme ve sınıf yönetimi konuları ayrıntılı olarak ele alınarak uygulayıcıya rehberlik edilmiştir. Bu yolla kitaba

bir bütünlük kazandırmak amaçlanmıştır.

Ekm

Destek Eğitimi İle İlgili Sorular ve Yanıtları

Ekm

Rehberlik ve Araştırma Merkezlerini Tanıyalım Bilgi Posterimiz